مسافرت رفتن. کاوش کنید، سفر و گردشگری

مسافرت رفتن. کاوش کنید، سفر و گردشگری

مسافرت رفتن. کاوش کنید، سفر و گردشگری

مسافرت رفتن. کاوش کنید، سفر و گردشگری

باورهای غلط درباره تشخیص عسل طبیعی

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ب.ظ

با توجه به اینکه عسل های بسیاری در بازار یافت میشود دغدغه ی بسیاری از مصرف کنندگان خرید عسل طبیعی میباشد. مسلما عسلی که طبیعی باشد هم طعم بهتری دارد و هم خاصیت بیشتری ، اما مسئله اینجاست که چگونه عسل طبیعی را از عسل تقلبی تشخیص دهیم.  خوب است قبل از آن با برخی باورهای اشتباهی که در بین مردم رواج دارد آشنا شویم .


برخی از مردم براین باورند عسلی که بلورین ، کدر و ته نشین میشود تقلبی است و عسل سالم و طبیعی همیشه صاف و شفاف می ماند اما این باور کاملا اشتباه است .

زایمان طبیعی

مصرف کننده ی ایرانی، عسل خوب ، خالص و طبیعی را عسلی می داند که رنگش کهربایی تیره مانند عقیق و سفت باشد و اصطلاحا «کش» آمده و اگر یک روز در یخچال گذاشته شود، بلورین نشود و چنانچه قاشقی از آن برداشته شود، قطراتی که سرازیر می شود به صورت باریکه ای پیوسته باشد و قطع نشود.

کسانی هم شگرد های ویژه ای را برای شناسایی عسل سفارش می کنند که پایه و اساس آن معلوم نیست مانند کبریت گرفتن کنار عسل، ریختن چند قطره روی روزنامه و … که هیچ کدام از این موارد از نظر عسل شناسان و علم تغذیه پذیرفته نیست.

  • ساهارا ساهارا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی